hfsfolkis

Alla inlägg under november 2010

Av Hällefors Folkhögskola - 29 november 2010 11:09

Nu börjar ett nytt TEMA på allmän linje och det sista innan juluppehållet.


Temat är de fyra elementen


  

Av Hällefors Folkhögskola - 19 november 2010 11:06

Jaha då är det framtids-dag idag!


Kommer bli spännande att se vad dom olika grupperna har gjort under framtidsdagarna vi haft.

Vår grupp hade tydligen gjort en film så det ska bli spännande att se!


antar väl att det kommer mer om framtiddagarna senare.


MVH

Nicklas

Av Hällefors Folkhögskola - 12 november 2010 10:38

Idag har vi haft besök av Abu och John som har pratat om östafrika.

1885 var det en konferans i berlin där europa delade upp afrika emellan sig.

1961 blev Tanzania självständigt.

Från början var det tre länder som var med i unionen men nu är det fem länder som är med i unionen.

i unionen samarbetar man kring ekonomisk tillväxt, ekonomisk utveckling, fred och tullar.

Av Hällefors Folkhögskola - 8 november 2010 13:54

Heej ! :)


I förmiddags så va jag med på kroki . Vet inte riktigt va många vi va , men vi va en held del iaf .. Va första gången jag provade på det, va rätt kul :) Visst , lite småstressigt kunde det ju bli om vi bara hade 1 min på oss och måla/rita av personen som ståg i mitten .. Vi hade olika tider nästan hela tiden .. fast det va ju samma tid en sväng sen böt det. Så man fick variera lite .. minsta tiden va 1 min , sen 2 min , 5 min och högst hade vi 10 min på oss .. Ibland kändes det som att det bara sket sig .. F**n va nästan som att jag fick alla svåra .. Fick lätt en eller två ggr tror jag , haha :P


Va nästan bara tjejer som va med i gruppen , men det va 2 killar med också ...

Jag vet ju inte riktigt vad killar tänker , men man misstämker ju ibland :P hahah Liksom det står en naken brud mitt i rummet men hyffsad bra kropp , och självklart blir man att fundera på vad killarna tänker ?? ;P ni kanske fattar vad jag blev att tänka på innan vi börja vad killarna tänkte :P haha .. joo jag vet jag är lite sjuk , men smällar man får ta .. :))


nej det får va bra för min del .. märks väl när jag skriver igen :P heeejra :))

Av Hällefors Folkhögskola - 8 november 2010 13:46

Hej alla glada! :)

Har du nånsinundrat vad anime och manga betyder?

Eller kanse bara nyfiken på hur folk i Japan lever!?

Eller vart Super Mario skapades och av vem?

Då finns svaret nog i mitt projekt arbete!


Som sagt så håller jag på med japan som mitt projekt arbete.

Jag skriver om allt ifrån samurai till Hiroshima och till dagens samhälle.

Ja som sagt skriver om nästan allt om Japan eftersom jag är väldigt intresserad av landet, och dess kultur med mera!


-Mitt arbete består av både bilder och text-

vid frågor skriv i kommentarrutan :)


 

Japan/Nihon ett land som har över 127,77 miljoner invånare,

Nihon betyder "solens ursprung". Japan har bebotts av människor i minst 35 000 år. Dom tidigaste kvarlämmningarna var verktyg som var gjorda i sten härstammar från kring 12 00 f.kr., och ifrån den tiden räknar man Japans yngre setnålder.


MVH

Nicklas

Presentation

Hällefors Folkhögskola

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards